The community manager: characteristics and basic functions

Authors

  • Ángel Hernández Morales Universidad Autónoma de Tamaulipas
  • Diane Ángeles Silva Aguilar Universidad Autónoma de Tamaulipas
  • Eduardo Rivera Rodríguez Universidad Autónoma de Tamaulipas

DOI:

https://doi.org/10.1804/rpcc-uacjs.v4i2.57

Keywords:

Community Manager, functions, characteristics

Abstract

This document exposes aproximations of basic aptitudes to cover the Community Manager profile, who is in charge of administrating online presence of a brand or company, as well as regulating public relations across social networks, also known as E-WOM (electronic word of mouth – mouth to mouth advertising through electronic media). Are also mentioned some basic and essential functions on the operation of social media, just as some resources that go from the elaboration of a work Schedule and strategies as fire extinguishing for compensating misleading advertising by the Brand (fail marketing)

Author Biographies

Ángel Hernández Morales, Universidad Autónoma de Tamaulipas

Profesor de los Programas Académicos de las licenciaturas en Ciencias de la Comunicación, Turismo y Psicología de la Unidad Académica de Ciencias Jurídicas y Sociales de la Universidad Autónoma de Tamaulipas. l

Diane Ángeles Silva Aguilar, Universidad Autónoma de Tamaulipas

Alumna del Programa Académico de la Licenciatura en Ciencias de la Comunicación de la Unidad Académica de Ciencias Jurídicas y Sociales de la Universidad Autónoma de Tamaulipas.

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Published

2013-11-28

Issue

Section

Reflexiones y opinión